HTML

Amerika visszainteget

Amerikába mentem, mesterségem címere.

Friss topikok

• maris83: @UEra: Bocsi, de tényleg csak pár órát voltunk Portlandben. Élménybeszámoló meglesz és vigyázunk, ... (2009.06.14. 23:00) Sacramento-Lake Tahoe-Carson City-Virginia City-Reno-Sacramento
  • maris83: @ERA: Élőben sem rossz! (2009.06.12. 18:54) Glen Canyon
  • winnie: egy innről nem 10 emeletre asszociálnék:) remélem tudod a feladatodat, ha már a repülőn és a hotd... (2009.05.31. 18:18) USA #3
  • maris83: Aha, mázlink volt. Amikor odaértünk, ködben volt az egész, de aztán szerencsére felszállt vmennyir... (2008.10.10. 21:25) 7., utsó nap
  • viktor: fényképeket a szobáról!:) meg a kajáról:) (2008.09.30. 11:09) Irorszag, vegre :)

Linkblog

Highway 1

2009.06.11. 09:25 maris83

Szerdán búcsút intettünk Santa Barbarának és továbbindultunk észak felé. Átautóztunk a közeli Santa Ynez völgyön, mert az előző szálláson szép képek voltak róla a falakon, s gondoltuk megnézzük. Valóban szép volt a táj, mindenfele szőlőt termesztettek és lovak legeltek. Szívesen megnéztem volna egy ranchet közelebbről is, de haladnunk kellett, hosszú út állt még előttünk. Solvangban mégis megálltunk. Ez a város arról híres, hogy kikiáltotta magát az USA dán fővárosának, ugyanis dánok alapították, s ennek tiszteletére az egész helyet dán stílusban építették fel, az ajándékboltokban is mindenféle dán cuccot árulnak, legalábbis ők azt hiszik, de közben a holland fapapucstól és szélmalmoktól kezdve, az ír zászlós hűtőmágneseken át a belga csokiig minden volt ott, de szerintem nekik egyremegy, minden dán, ami Nyugat-Európából való.

Ezután továbbhaladtunk az 1-es főúton a Csendes-óceán mentén, és megálltunk a kilátóknál és egyéb érdekes helyeken, amiket út közben láttunk.

Morro Bay

a mókus esete a karamellás capuccino-val (megkínáltam, de nem kért)

Hearst Castle - a San Simeon feletti dombon van, a médiamágnás W. R. Hearst kastélya, az 1930-40-es évek stílusában berendezett 115 szobás házikó (nem volt időnk közelebbről megnézni sajnos)

San Simeon Point

elefántfóka figyelő pont (a sok fóka ott hevert a parton egymás hegyén hátán és homokkal takargatták be magukat)

Point Sur (van jobb oldalt egy világítótorony is, sajnos az út le volt zárva, így nem lehetett közelebb menni)

Bixby Bridge

Annyira el voltunk foglalva a kilátással, hogy csak későn vettük észre, hogy alig van benzin. A mutató szinte már a 0-án volt és a kocsi is jelzett, hogy alacsony az üzemanyagszint, a GPS szerint viszont több, mint 30-40 km-re volt a legközelebbi benzinkút. Szerencsére 25 km-re mégis találtunk egy kis benzinkutat, de tanulságos volt a dolog, nem tudom, mit kezdtünk volna az Isten háta mögött, ha elfogy a benzin. Vagy 50 km-en keresztül nem volt egy város sem, keskeny szerpentin, az egyik oldalon óceán, a másikon meredek domboldal...hát, egy darabig nem foglalkoztunk a kilátással.

Monterey - Fisherman's Wharf, azaz a kikötő, egyben bálnafigyelő hely (innen indulnak a bálna- és delfinfigyelős hajótúrák)

Estére értünk Monterey-be, ahol egyszer megszállunk, aztán csütörtökön indulunk tovább Sacramentoba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.